Komunikacja marketingowa w Internecie – gdzie możesz reklamować swój biznes?
Internet to potężne narzędzie marketingowe, które może sprawić, że twój produkt czy usługa dotrą do setek, tysięcy, a nawet milionów odbiorców. Możliwości reklamy w sieci są naprawdę ogromne, a narzędzia komunikacji to potężna broń, której możesz użyć w walce o podniesienie świadomości marki, pozyskanie leadów czy po prostu zwiększenie sprzedaży. Czym jest komunikacja marketingowa w Internecie? Jakie narzędzia warto znać? Jaką moc mają media społecznościowe, takie jak Pinterest? Odpowiedzi znajdziesz w artykule!
Jakie korzyści niesie za sobą komunikacja marketingowa w Internecie?
Komunikacja prowadzona w sieci to pewien proces, który przebiega pomiędzy daną firmą lub marką i jej otoczeniem marketingowym. Jak nietrudno się domyślić, aby przebiegał on sprawnie, muszą zostać spełnione pewne warunki. W tym miejscu skupmy się jednak na korzyściach płynących z komunikacji marketingowej w Internecie. Najważniejsze z nich to: promocja konkretnego produktu lub usługi, pozyskanie nowych klientów, zwiększenie sprzedaży oraz budowanie świadomości marki.
Narzędzia komunikacji marketingowej
Jak możesz reklamować się w Internecie? Sposobów i narzędzi komunikacji marketingowej jest całkiem sporo. Można je podzielić na darmowe, płatne i takie generowane przez samych internautów. Media płatne (paid media) to przede wszystkim kampanie płatne Google Ads i Facebook Ads. Jak wskazuje sama nazwa, za tego typu reklamy musisz zapłacić określoną stawkę. Media, w których marka pojawia się bezpłatnie, to earned media. Zaliczamy do nich artykuły, dyskusje na forach i grupach oraz opinie i recenzje. Komunikacja marketingowa w Internecie, która łączy kilka kanałów oraz form promocji, ma szanse pomóc nam budować dialog z grupami odbiorców, a tym samym – skutecznie realizować cele biznesowe.
Media własne – sposób na darmową reklamę w Internecie
Trzeci rodzaj narzędzi marketingowych to wspomniane już media własne, które są darmowym sposobem na reklamę. Do tej grupy należy zaliczyć między innymi stronę internetową, bloga firmowego i e-mail marketing. Istotną rolę w tej grupie odgrywają media społecznościowe. Kampanie reklamowe na Pinterest, Instagram czy Facebook mogą mieć różne cele – zazwyczaj służą do budowania dużej i wartościowej społeczności. Platformy społecznościowe umożliwiają również tworzenie płatnych reklam, a te bezpośrednio przekładają się między innymi na zysk firmy.
Kampanie reklamowe na Pinterest – w jakich branżach sprawdzą się najlepiej?
Pinterest to serwis społecznościowy, który od kilku lat cieszy się sporą popularnością. Korzystają z niego przede wszystkim osoby poszukujące inspiracji. Jak urządzić salon? Które fasony sukienek są na topie? Jak przyrządzić szparagi? Użytkownicy Pinteresta właśnie tam szukają pomysłów na stylizację, podpatrują nowinki kosmetyczne czy poznają tajniki gotowania.
Kampanie reklamowe na Pinterest to pole do popisu dla marek, których produkty lub usługi można w kreatywny sposób przedstawić na zdjęciach czy grafikach. Reklamowanie w serwisie ma jeszcze jedną zaletę – atutem jest stosunkowo niska konkurencja, a to daje naprawdę duże możliwości i szanse na zaplanowanie skutecznej kampanii reklamowej.